sobota, 21 lutego 2015

MODA LAT 60’ - MONDRIAN




Pier Mondrian to holenderski, twórca neoplastycyzmu, działający w pierwszej połowie XX wieku. Jego twórczość przesiąknęła do świata mody w 1960 roku , czyli dokładnie 16 lat po śmierci artysty. Projektantem ubioru, który jako pierwszy odnalazł inspirację w malartwie Mondrian’a był Yves Saint Laurent.


Kreacje z pokazu Yves Saint Laurent’a trafiły prosto na stronice VOGUE’a, a nawet na samą jego okładkę! Przyszłość okazała się obfita w owoce inspiracji twórczością Mondrian’a, a motyw kolorowych kwadratów i prostych linii stał się wzorem ponadczasowym w modzie, jak i wzornictwie przemysłowym.


Geometryczne wzory wtargnęły do ogółu mody tamtych lat. Projektanci zaczęli tworzyć coraz to nowsze elementy ubioru o stylistyce prostej formy oraz kontrastujących surowych barwach. Dziś również geometryzujący styl lat 60’tych powraca na wybiegi praktycznie w każdym sezonie. Ubrania tego sortu są eleganckie, klasyczne, sterylne w formie jak również niezwykle praktyczne. Projektanci sieciówek szybko podłapali temat i dorzucili do pomysłu swoje pięć groszy.




MOJA STYLIZACJA

Najbardziej nawiązującym do tego stylu elementem mojej garderoby, jest czerwony sweter w geometryzujące wzory. Gdy po raz pierwszy trafił on w moje ręce, wiedziałam że jeżeli go nie kupię, to długo będę o nim pamiętała. Sweter zestawiłam z niedużą, żółtą kopertową torebką, czarnym , klasycznym płaszczem i przepięknymi koralowymi botkami. Do zestawu okulary z tamtych lat, czyli lennonki:







[_____________________________________________________________________________]
          
JEŻELI PODOBAŁ CI SIĘ POST, POLUB MNIE NA FACEBOOKU ! DZIĘKI TEMU BĘDZIESZ NA BIEŻĄCO ZE ŚWIATEM MODY, DOBRĄ MUZYKĄ WSPÓŁCZESNĄ I MOIMI STYLIZACJAMI ! ^^
Wystarczy wejść na:  CO UBRAŁA JENNY I INNE PLOTY  i polubić  ! ^^


Pozdrawiam,
Jenovia Dżemson ^^

40 komentarzy:

  1. Uwiodły mnie buty z tej stylizacji, ale całość prezentuje się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. więcej takich postów! wreszcie nie tylko zwykłe stylizacje a jeszcze jakieś informacje, że moda to nie tylko praktyka ale i teoria :) gratuluje!

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądasz ale to raczej nie mój styl :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweter podoba mi się :) Ma super kolory:D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa stylizacja, ale ja chyba źle bym się czuła w takim stylu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie zrozumiem fenomenu tego płótna - zestaw kolorystyczny, który mnie gryzie w oczy :P
    Tobie gratuluję odwagi i pomysłu - wyszło ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne buty akcent niezwykły w całej tej stylizacji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne odzwierciedlenie;) Jesteś taka piękna...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna stylizacja, buty cudowne !!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wpis i baaardzo ciekawy sweter :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kultowy wzor. Swietna stylizacja!

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  12. hey there my dear :) cool post !its pretty!

    Visit my pages if you like and maybe you would like to follow each other? let me know and leave me your links aswell


    My Blog|Facebook | Bloglovin| Headers I made

    OdpowiedzUsuń
  13. super wygladasz, pasuja ci takie kolory :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne kolory. Nie znam sie na modzie, ale wyglądasz rewelacyjnie :) i fajne jest to, ze w dzisiejszych czasach moda nie ma granic. Mozna sie nią bawić do woli. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. wow! So creative and gorgeous!!!
    I'm following you via GFC,kindly follow back
    http://dimplekhadi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealnie dobrałaś kolory, jesteś bardzo fotogeniczna :) Ja ostatnio choruję na tunikę w pasy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fenomenalna stylizacja, ja równiez obserwuję:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana wyglądasz obłędnie!!!!!!!!!!! :)))) Modelki wszystkie przy TOBIE wysiadają! :]

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo podoba mi się ten pomysł i kolorystyka - wyróżnia :)
    sandicious

    OdpowiedzUsuń
  20. mam identyczne botki;) tylko czarne

    OdpowiedzUsuń
  21. I do like when fashion comes from art. I really like the whole 60's feel! That sweater is really awesome and makes such a great statement with your bag and shoes!

    Rebecca
    www.winnipegstyle.ca

    OdpowiedzUsuń
  22. Powrót do lat to jest strzał.Idealne propozycje a w tym przypadku udana stylizacja;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie wzory to nie moja bajka :)
    Jednak przyznam bez bicia, że bardzo Ci pasuje. Podoba mi się, chociaż na mnie- oj nie chcę sobie tego wyobrażać :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja pewnie bym się nie najlepiej w takiej stylizacji czuła, ale Ty wyglądasz prześlicznie :) a te buty są cudne <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo odważnie! ;)
    Jednak to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Całość świetnie wygląda. Nigdy bym nie pomyślała, że wszystko razem będzie dobrze wyglądać. A jednak!

    OdpowiedzUsuń
  27. Szalony wzór :) ja wolę jednak ubrania jednokolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam wyraziste kolory, czerwony to mój ulubiony :-) świetnie wyglądasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Stylizacja odważna, no ale jak się ma taaaakie nogi, to można wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  30. i już go lubię :D nie skupia się na szarości, brązie, a.. kolorach! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. buty bardzo mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. ten look jest po prostu zachwycający, bo widać kreatywną duszę, nietuzinkowe podejście do mody. Rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie, pięknie, pięknie! Zachwycam się :) !

    OdpowiedzUsuń

Dżemson dziękuje Ci za skomentowanie :)