poniedziałek, 6 czerwca 2016

Przepis na rosotto z owocami morza^^

 Oto przepis, który sama wymyśliłam. Nie jest to standardowy sposób na przyrządzanie rosotto, ponieważ ryż powinien być gotowany razem z farszem, a ja robię to oddzielnie. Jednak ten sposób jest dużo prostszy i szybszy, a co najważniejsze - o ile nie rozgotują się nam warzywa, zawsze wyjdzie. ^^

RISOTTO Z OWOCAMI MORZA

SKŁADNIKI:
- Mix owoców morza / same krewetki
- Mieszanka węgierska Hortex (mrożony: pomidor, czerwona papryka, cukinia, cebula)
- Ryż
- Klarowane masło/ oliwa z oliwek/ olej kokosowy
- Czosnek
- Świeża pietruszka
- Peperoncino/chilli
- Pieprz czarny mielony
- Bulion warzywny/drobiowy
- 1 garnek
- 2 patelnie

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Wstawiamy na gaz osoloną wodę na ryż.
Na patelnię wrzucamy mieszankę morską, jeśli posiada ona w sobie śnieg – przykrywamy patelnię i zmniejszamy ogień do minimum, a po chwili, gdy śnieg się roztopi, odsłaniamy i czekamy aż woda odparuje, dodajemy tłuszcz. Jeśli nie posiada śniegu od razu podlewamy oliwą z oliwek, klarowanym masłem, czy olejem kokosowym - najlepsza opcja.


Dodajemy czarny, mielony pieprz, zmiażdżony czosnek (albo posiekany drobno) oraz ostrą papryczkę. Smażymy na średnim ogniu często mieszając. (ok 10-15 minut). Owce morza można smażyć krócej ale ja lubię dobrze wysmażone.^^



Na drugą patelnię wrzucamy mrożonkę „mieszanka węgierska”, albo pokrojone warzywa, z których się ona składa. Podlewamy wybranym tłuszczem i dusimy na średnim ogniu z dodatkiem bulionu oraz posiekanej pietruszki. Na dwie porcje przypada połowa opakowania + połowa bulionu w kostce. Warzywa dusimy przez 5 minut, pilnując by się nie rozgotowały. Gdy woda na ryż zacznie wrzeć wrzucamy saszetkę z ryżem i gotujemy tyle minut, ile karze producent (jedna saszetka ryżu na głowę, chyba że wolicie się nie przejadać, to może być wtedy jedna dla dwóch osób).



Kiedy owoce morza skurczą się i będą podrumienione aż zaczną lekko przywierać do patelni, a warzywa zmienią kolor i puszczą sok, należy wymieszać jedno z drugim + dodać ugotowany ryż.

na zdjęciu porcja z połowy saszetki ryżu, w talerzu na zupę

Smacznego ! :D

Pozdrawiam,

Jenovia Dżemson ^^

JEŻELI PODOBAŁ CI SIĘ POST, POLUB MNIE NA FACEBOOKU ! DZIĘKI TEMU BĘDZIESZ NA BIEŻĄCO ZE ŚWIATEM MODY, SZTUKI I DESIGNU, MUZYKĄ WSPÓŁCZESNĄ I MOIMI STYLIZACJAMI ! ^^
Wystarczy wejść na:  CO UBRAŁA JENNY I INNE PLOTY  i  polubić ! ^^

18 komentarzy:

  1. Ten przepis by podpasował mojemu bratu :) ja za owocami morza nie przepadam :) ale risotto w innych wersjach bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm delicious dish..
    thanks for sharing
    kisses

    OdpowiedzUsuń
  3. Ani risotto nigdy nie jadłam, ani owoców morza :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Troszkę bym się bał tego zjeść :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham egzotyczne potrawy <3


    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w liki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubie owoców morza, więc odpada. Poza tym cały wygląd niezbyt zacheca do zjedzenia:d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, fota nie wyszła mi zbyt wyjściowo. To dlatego, że pyknęłam byle jaką, bo nie mogłam się doczekać pałaszowania XD

      Usuń
  7. przygarniam przepis
    to coś dla mnie ❤️ 💙

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za owocami morza, jakoś mnie przerażają xD Ale na pewno jest to bardzo dobre :P

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Danie raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam owoce morza <3 przepis zapisałam, będzie trzeba w koncu wykonac

    http://wooho11.blogspot.com - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odzwdzięcze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. danie wygląda super!
    bede musiała spróbowac.
    obserwuje, zapraszam do mnie http://zuzienkaimamak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nie dla mnie - nie przepadam za owocami morza...

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam owoców morza, jakoś mnie odrzuca.

    OdpowiedzUsuń

Dżemson dziękuje Ci za skomentowanie :)